توجه: ظرفیت دوره کارآموزی صادراتی در سال 1402 تکمیل شده است. شرایط دوره‌های آتی در ابتدای سال 1403 اعلام خواهد شد.

معرفی

دورۀ کارآموزی هُنر صادرات

می‌دانیم که مهمترین راه‌ گشایش در شرایط اقتصادی فعلی کشور، ایجاد جریان دلاری در کسب و کار است و یکی از راه‌های ایجاد این جریان دلاری، صادرات کالا و خدمات به سایر کشورها می‌باشد. اما معمولاً ترس از حضور در بازارهای جدید و ناشناخته و عدم آشنایی با روش‌های پیدا کردن مشتریان خارجی و فرآیندهای صادراتی، مانع ورود به این حوزه می‌شود که این ترس ناشی از عدم شناخت و تجربۀ عملی است.

اگر تصمیم جدی برای قدم گذاشتن به مسیر پیشرفت و ایجاد یک کسب و کار موفق با جریان درآمد دلاری دارید و از شروع می‌ترسید، فرصت حضور در یک دوره کارآموزی صادراتی برای شما فراهم شده است.

ما در گروه آبادیس، علاقمندان فعالیت‌های صادراتی را به یک دوره کارآموزی دعوت می‌کنیم تا بتوانند کسب‌وکار خود را (در قالب یک استارتاپ) شکل داده و به درآمدی دلاری دست یابند. 

شما در این دوره وارد یک فضای کسب و کار جدی می‌شوید و فعالیت‌هایی انجام می‌دهید که مستقیماً به راه‌اندازی کسب و کار خودتان منتهی می‌شود.

می‌دانیم که مهمترین راه‌ گشایش در شرایط اقتصادی فعلی کشور، ایجاد جریان دلاری در کسب و کار است و یکی از راه‌های ایجاد این جریان دلاری، صادرات کالا و خدمات به سایر کشورها می‌باشد. اما معمولاً ترس از حضور در بازارهای جدید و ناشناخته و عدم آشنایی با روش‌های پیدا کردن مشتریان خارجی و فرآیندهای صادراتی، مانع ورود به این حوزه می‌شود که این ترس ناشی از عدم شناخت و تجربۀ عملی است.

اگر تصمیم جدی برای قدم گذاشتن به مسیر پیشرفت و ایجاد یک کسب و کار موفق با جریان درآمد دلاری دارید و از شروع می‌ترسید، فرصت حضور در یک دوره کارآموزی صادراتی برای شما فراهم شده است.

ما در گروه آبادیس، علاقمندان فعالیت‌های صادراتی را به یک دوره کارآموزی دعوت می‌کنیم تا بتوانند کسب‌وکار خود را (در قالب یک استارتاپ) شکل داده و به درآمدی دلاری دست یابند. باید توجه داشته باشید که این دوره، یک دورۀ آموزشی نیست و قرار نیست که شما عزیزان به استخدام جایی دربیایید. بنابراین نه هزینه‌ای بابت شرکت در دوره از شما دریافت و نه حقوق ثابتی بابت فعالیت در طول دوره پرداخت می‌شود. بلکه ما و شما، دست در دست هم، یک استارتاپ صادراتی را شکل می‌دهیم و برای موفقیت آن (با هم) تلاش می‌کنیم.

شما در این دوره وارد یک فضای کسب و کار جدی می‌شوید و فعالیت‌هایی انجام می‌دهید که مستقیماً به راه‌اندازی کسب و کار خودتان منتهی می‌شود. البته ناگفته نماند که در این مسیر، هم‌زمان به توسعه گروه آبادیس نیز کمک خواهید کرد. بنابراین، می‌توان گفت که:

ما قصد داریم در این دوره

شرکای تجاری خود را پرورش دهیم؛

نه کارمندانی برای استخدام.

راه‌اندازی استارتاپ صادراتی

تصمیم‌گیری

تیم‌سازی

نتیجه‌گرایی

در دوره کارآموزی هُنر صادرات چه اتفاقی می‌افتد؟

با حضور در این دوره، شما عضو یک تیم می‌شوید که تمام اعضای آن همانند شما هستند. قرار نیست کارمندی کنید و مثلاً 8 ساعت در روز در دفتر کار حضور داشته باشید. بیشتر کارها به عهده خود شماست و بصورت هیبریدی (ترکیبی از فعالیت‌های حضوری، آنلاین و دورکاری) انجام می‌شود که درخصوص نسبت هرکدام، متناسب با نیاز هر فرد تصمیم‌گیری خواهد شد.

در این دوره، شما و کسب و کاری که شما به آن می‌پردازید در مرکز دایره هستید و ما در حاشیۀ پیرامونی دایره، سعی می‌کنیم که فضای کسب و کار را برای شما شفاف کنیم تا دید درستی از آن بدست آورید و ساختار صحیحی برای آن بچینید. همچنین سعی می‌کنیم که بستر مناسب برای به ثمر رسیدن آن کسب و کار را در اختیار شما قرار دهیم.

این دوره کاملاً عملی و عملیاتی است. بدین ترتیب که شما در یک زمینه (صنعت) که در آن مزیت (مهارت، دانش، علاقه یا ارتباطات) دارید، یک پروژه استارتاپ صادراتی را استارت می‌زنید و در طول دوره، کسب و کار خود را حول آن مزیت و با بدست آوردن سایر مهارت‌های مورد نیاز می‌سازید. ما و شما یک تیم تشکیل می‌دهیم (مثل کوفاندرهای یک استارتاپ) و با کمک هم تلاش می‌کنیم که این کسب و کار در کمترین زمان به درآمد دلاری برسد و ما با شما در آن مشارکت خواهیم داشت.

اعضای شرکت‌کننده در دورۀ کارآموزی در قالب تیم‌های 3 تا 5 نفره، به فعالیت خود می‌پردازند و مطالب آموخته‌شده در دورۀ آموزشی هُنر صادرات را عملیاتی می‌کنند.

اطلاعات بیشتری از

دوره کارآموزی هُنر صادرات

در دوره کارآموزی صادراتی چه چیزی بدست می‌آورید؟

  1. شما در این دوره از نزدیک با فضای یک کسب و کار صادراتی آشنا می‌شوید.
  2. شما سعی می‌کنید که با مطالعه و یا شرکت در دوره‌های آموزشی، دانش خود را در زمینۀ بازرگانی و فعالیت‌های مربوط به صادرات (یا واردات) بالا ببرید.
  3. با حضور در یک جمع صمیمی و پویا از طرف دیگر هم تیمی‌ها حمایت می‌شوید و شما نیز متقابلاً از آنها حمایت می‌کنید. بدین ترتیب روحیه شما بالا رفته و در طول مسیر سخت ساخت یک کسب و کار (آن هم از نوع صادراتی) با کمک هم‌تیمی‌ها جا نمی‌زنید.
  4. از ایده‌ها و نظریات کارشناسان مختلف و هم‌تیمی‌ها برای حل مشکلات و بهتر کردن کار خود استفاده می‌کنید.
  5. از تجربیات عزیزانی که به عنوان منتور (راهنما) و همیار به جلسات تیم دعوت می‌شوند، استفاده می‌کنید تا راحت‌تر و با سرعت بیشتر به نتیجۀ دلخواه برسید.
  6. اگر علاقه‌مند باشید که در زمینۀ‌ کالایی‌های مرتبط با مجموعۀ ما فعالیت کنید، برای تأمین کالا حمایت می‌شوید.
  7. برای خودتان یک جریان درآمد دلاری می‌سازید که در شرایط کنونی کشور، نگرانی‌های مالی و اقتصادی شما را به شدت کاهش خواهد داد.
  8. و مهم‌تر از همه شما می‌توانید در انتهای دوره صاحب یک کسب و کار صادراتی باشید و هر روز برای توسعه و پیشرفت کسب و کار خودتان تلاش کنید.
    و ...

نیازمندی‌های شرکت در

دوره کارآموزی صادراتی

چیست؟

  1. به طور قطع علاقه و اشتیاق بزرگترین نیازمندی این کار است.
  2. و یک تصمیم جدی برای راه‌اندازی کسب و کار صادراتی خود!
  3. آشنایی با زبان انگلیسی در حد متوسط (مکالمه، خواندن و نوشتن) مورد نیاز است، به طوریکه بتوانید ارتباطی مؤثری برقرار کنید. بدیهی است که در فعالیت‌های بازرگانی، بیشتر کارها به زبان انگلیسی انجام می‌شود.
  4. توانایی کار با نرم‌افزارهای عمومی و اینترنت که هرچه مهارتهای شما بیشتر باشد، طبیعتاً مفیدتر است.
  5. داشتن روحیه جستجوگر و تعاملی، همچنین باید پشتکار زیااااااااادی داشته باشید. 
  6. از آنجا که هدف از این دوره، راه‌اندازی یک کسب و کار برای شرکت‌کنندگان می‌باشد، لذا داشتن سابقه کاری و انجام فعالیت‌های حرفه‌ای (مرتبط یا غیرمرتبط) شرکت‌کنندگان در آن، جزو نیازمندی‌های حضور در تیم کارآموزی می‌باشد.
  7. شما پس از گذراندن دورۀ آموزشی هُنر صادرات در گروه آبادیس، می‌توانید در دورۀ کارآموزی هُنر صادرات، شرکت کنید.

اعضای تیم کارآموزی صادراتی چطور انتخاب می‌شوند؟

  1. اعضای تیم کارآموزی هُنرِ صادرات از بین شرکت‌کنندگان برتر دورۀ آموزشی هُنرِ صادرات انتخاب می‌شوند.
  2. در قدم اول شما با پر کردن فرمی که به منظور ثبت‌نام در دورۀ کارآموزی طراحی شده است، آمادگی خود را اعلام می‌کنید. آخرین فرصت ثبت‌نام، انتهای دورۀ آموزشی است.
  3. ما رزومه‌ شما و پاسخ شما به پرسش‌نامه (فرم درخواست) را بررسی می‌کنیم و تعدادی از شما عزیزان به مصاحبه دعوت می‌شوید که بصورت آنلاین انجام خواهد شد. البته حتما به عزیزانی که افتخار نداریم در خدمت آنها باشیم، اطلاع‌رسانی خواهد شد. سعی می‌کنیم حداکثر تا یک هفته پس از ارسال اطلاعات شما، نتیجه بررسی اولیه اطلاع‌رسانی شود.
  4. در این مصاحبه بیشتر با هم آشنا می‌شویم و ما هم جزئیات بیشتری از دوره را در اختیار شما قرار می‌دهیم. همچنین درخصوص وظایف هر دوطرف (ما و شما) و کارهایی که قرار است با هم انجام بدهیم، صحبت می‌کنیم. در نهایت، شما تصمیم می‌گیرید که آیا دوست دارید در این دوره شرکت کنید و ما هم درخصوص حضور شما در تیم، تصمیم‌گیری می‌کنیم.
  5. پس از بررسی نهایی حداکثر 10 نفر از عزیزان برای حضور در تیم و گذراندن دورۀ کارآموزی انتخاب می‌شوند. این فرآیند احتمالاً حدود یک هفته به طول می‌انجامد و پس از آن نتیجه نهایی اطلاع‌رسانی می‌شود.
  6.  دورۀ کارآموزی با برگزاری یک جلسه حضوری (Kickoff meeting) در روز اول دورۀ کارآموزی شروع می‌شود.

انتظار ما از اعضای تیم کارآموزی چیست؟

  1. صبووووور باشید.
  2. منظم باشید. بخصوص داشتن یک انضباط شخصی یا Self Disipline بسیار حایز اهمیت است. انگیزه ممکن است بالا و پایین شود؛ اما داشتن انضباط شخصی کمک میکند که بتوانید فعالیت‌ها را حتی در انگیزه پایین ادامه دهید.
  3. نتیجه‌گرا باشید و برای رسیدن به نتیجه با تمام وجود تلاش کنید. چون شما هم در آن نتیجه سهیم هستید.
  4. به کاری که می‌کنید، اعتقاد و تعهد داشته باشید. این کسب و کار  شماست. پس به این دید به آن نگاه کنید که ما در آینده شرکای تجاری هم خواهیم بود و قرار نیست شما کارمند جایی باشید.
  5. به یاد داشته باشید که از نتایج تمام فعالیت‌های انجام گرفته در این دوره، برای رشد و توسعۀ مشترک کسب و کار شما و ما استفاده خواهد شد. این یک حرکت مشترک است، چون:

ما قصد داریم در این دوره

شرکای تجاری خود را پرورش دهیم؛

نه کارمندانی برای استخدام.

طول دوره کارآموزی چقدر است؟

طول این دوره به صورت عادی 3 ماه به طول می‌انجامد. اما تداوم عضویت در این مدت، نیازمند حضوری فعال شما به عنوان یک هم‌تیمیِ مؤثر است. البته ما به یک همکاری بلندمدت فکر می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در کنار یکدیگر، کسب و کارهای جدیدی را شکل دهیم.

زمینه‌های پیشنهادی

فعالیـت صادراتی

نصب کامل خط تولید
ما می توانیم در مدرن سازی امکانات خود ، نصب و تعمیر تجهیزات شما و نگهداری کلی و پیشگیرانه گیاهان به شما کمک کنیم.
ساخت قطعات کوچک و بزرگ
تکنسین های ما کاملاً در بسیاری از زمینه های نصب ، تعمیر و نگهداری و تعمیرات صنعتی کاملاً آموزش دیده اند. تکنسین های ما 24 ساعت شبانه روز ، 7 روز در هفته برای کمک به شما در دسترس هستند.
روکش سخت و مقاومت در برابر خوردگی
از آنجا که هیچ کارخانه ای نمی تواند یک عملیات ناکارآمد یا خرابی غیرمترقبه را تحمل کند ، گروه خدمات مکانیکی فن آوری های صنعتی اکسترا در ایالات متحده است.
اتصالات لوله کامل سیستم های لوله کشی
فن آوری های صنعتی اکسترا سالهاست که به بهترین گزینه برای نصب تجهیزات و خدمات تعمیر اضطراری تبدیل شده است ، بهترین شرکت در جهان.

سایر زمینه‌ها می‌توانند با پیشنهاد شما اضافه شوند

سعی می‌کنیم طی 1 هفته، به شما نتیجه بررسی اولیه را اطلاع دهیم. امیدواریم که شما را در تیم ببینیم. اگر هر سؤال یا مشکلی در این فرآیند داشتید از طریق ایمیل hr@abadisgroup.com با ما در ارتباط باشید. لطفا عنوان ایمیل را بنویسید: "دوره کارآموزی صادراتی"